LETO = UHORKOVÁ SEZÓNA PRI PREDAJI NEHNUTEĽNOSTÍ
Azda každý maklér potvrdí, že leto je na predaj nehnuteľností jedným z najslabších ročných období. Zásluhu na tom má hlavne dovolenková sezóna, kedy každý rád upustí aspoň trošku od povinností a starostí a dá sa do módu oddychu. Našli ste sa v ňom aj Vy?
Čo ale urobiť, ak predávate nehnuteľnosť a predaj sa nehýbe?
1. PREDAJNÁ CENA - ak predávate za drahšie ako je trhová cena, je logické, že budete len PREDÁVAŤ. Ale ak chcete nehnuteľnosť PREDAŤ, musíte nastaviť cenu, ktorá zodpovedá súčasnej situácii na trhu.
2. VIZUÁLNA STRÁNKA – aby ste prilákali potenciálnych záujemcov ako „včely na med“, musíte im ten med dať. Najskôr je potrebné byt pripraviť na fotografovanie. Povedzme si úprimne, ak prezentujete neuprataný, alebo zaprataný priestor, záujemcu len odradíte. Naopak, ak byt pekne upracete a poschovávate všetky osobné a fotke nelahodiace predmety (lebo menej je niekedy viac), zvýšite si skóre. Mnoho realitných kancelárií dnes robí tzv. HOMESTAGING, o čom si viete prečítať v našom ďalšom blogu. Profesionálne fotografie vieme dnes pomocou šikovných smartfónov urobiť mnohí, no ak chcete mať o niečo lepšiu prezentáciu bez námahy, je lepšie sa obrátiť na realitného makléra. Ten Vám okrem profesionálnych fotografií zabezpečí aj videoobhliadku, 3D obhliadku, či dronové zábery.
3. STRUČNÝ A VÝSTIŽNÝ TEXT – z 12-ročných skúseností realitnej maklérky viem potvrdiť, že menej ako 50% ľudí číta texty, obzvlášť pokiaľ je text dlhý. Skúste sa aj Vy pozrieť na 10 inzerátov a overiť, čo Vás na inzeráte zaujímalo. Najviac pozornosti venujeme fotografiám a číselným údajom. Preto odporúčam zmixovať tieto číselné fakty spolu s bonusmi, ktoré byt má. Robte si odseky, zvýrazňujte slová či texty. Zaujmite pozornosť diváka.
4. ZVEREJNENIE NA SPRÁVNYCH MIESTACH – tu je základ, aby ste zasiahli čo najväčší počet záujemcov. Kde ich nájdeme? Isteže by ste si povedali, že na sociálnych sieťach. No sociálne siete sú dobré len na popredné miesta a je na nich problém, že sa nehnuteľnosti nedajú detailnejšie vyselektovať. Preto možnosťou ostáva zaplatiť si čo najviac inzertných portálov alebo sa obrátiť s predajom na realitnú kanceláriu, ktorá sa o všetko postará a teda zaplatí aj inzerciu na mnohých, aj tých najväčších a žiaľ aj najdrahších realitných portáloch. A Vy sa pokojne vyberte na dovolenku a užívajte si teplo a príjemný oddych :)
Mgr. Eleonóra Lukáčová, konateľka realitnej spoločnosti TIP TOP REAL, s.r.o.